Aksaray İletişim Dergisi
Yazarlar: İlker ÇETİN
Konular:İletişim
Anahtar Kelimeler:Reklam,Etik,Cinsellik,Televizyon
Özet: Reklam, iletişimin alanınıntartışmalı kavramları arasında yer almaktadır. Günümüzde işletmeler bu iletişim alanına büyük bütçeler ayırmaktadır. Bunun sebebi küreselleşme ile birlikte pazarda rekabetin artması ve tercih edilen marka olmanın artık zorlaşmasıdır. Bu yüzden reklam ajansları markayı ön plana çıkarabilmek adına özgün kampanyalar meydana getirmeye çalışmaktadır. Reklamlarda cinsellik kullanımı bu özgün olarak adlandırdığımız kampanyalarda kullanılan yöntemlerdendir. Bu çalışma reklamda kullanılan cinsel çekiciliğin etik açıdan incelemesi yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın ilk bölümünde reklam, reklam aracı olarak televizyon kullanımı ve televizyon reklamlarında cinsellik konuları ele alınmıştır. İkinci bölümde etik ve reklam ilişkisi, Türkiye’de reklamı denetleyen kurumlar üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise görsel göstergebilim çözümleme yöntemi kullanılarak yayınlandığı andan itibaren ağır cinsel söylem içerdiği için eleştirilen ve bu yüzden reklamverenin özür dileyip yayından kaldırttığı Hasbro reklam örneği analiz edilmiştir.