Uluslararası İletişim ve Medya Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Taner HOROZ
Konular:-
DOI:
Anahtar Kelimeler:Instagram,Sosyal Medya,Fotoğraf,Resim,Iletişim
Özet: Bir sosyal medya olan instagram’ın ele alındığı bu çalışmada toplum, birey, kimlik gibi kavramların dijital alandaki değişimleri tartışılmaktadır. Dijitalleşme sürecinde sosyalleşme ve iletişim de farklılaşarak yeni şekle dönüşmektedir. Dijital ortamdaki bu yeni sosyal iletişim alanları, sosyal medya olarak tanımlamaktadır. Artık, yeni iletişim teknolojileri sayesinde, sosyal medya gündelik yaşantımızın içinde oldukça geniş bir alan kaplamaktadır. Sosyal medya, gerçek yaşantımız dışında yeni bir iletişim alanı oluşturmaktadır. Sosyal medyada yapılan paylaşımlar üzerinden kişi, kimliğini ve yaşam şeklini dönüştürmeye başlamaktadır. Dijital teknoloji sayesinde, iletişimin yeni şekli olan sosyal medya ve iletişim platformları hayatımızın içine yerleşmektedir. Biz de sosyal medyanın bir modeli olan instagram’ın incelenmeye değer olduğunu düşündük. Bu çalışma, öncelikle, insanların bu alanda nasıl var olduklarını ve daha sonra insanlar arasındaki sosyalleşmenin dijital alanlarda nasıl bir dönüşüm geçirdiğini tartışmaktadır. Aynı zamanda, fotoğraf paylaşımları sayesinde, sosyal psikoloji açısından fenomen olma kavramlarını açıklamaktadır. Çalışmamızda amacımız, yeni sosyal medyadan biri olan instagram’ı resim, fotoğraf ve görme üzerinden eleştirel bir bakış açısıyla tartışmaktır. Kısaca, sosyal medya dediğimiz bu iletişim alanlarında nasıl var olduğumuzu, açıklamaya çalışırken, instagram’da nasıl bir kimlik inşa ettiğimizi ve nasıl bir davranış modeli oluşturduğumuzu açılamaktadır. Sonuçta çalışma, sosyal medyadaki kimlik oluşturma, iletişim ve davranışları instagram özelinde tartışmaktadır. Bu çalışma, sosyal medyayı kullanan kişilerin bulunduğu alan içindeki var oluş şeklini resim ve fotoğraf üzerinden göstermeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda, sosyal ağ üzerinde takipleştiği kişilerle olan ilişkilerini ve iletişim şeklini de ortaya çıkarmaya çalışmaktadır.