Aksaray İletişim Dergisi
Yazarlar: Mehmet BURÇ, Emel TANYERİ
Konular:İletişim
DOI:10.47771/aid.878830
Anahtar Kelimeler:İnternet,Sosyal Medya,Gerilla Pazarlama,İşletmeler
Özet: Araştırmada sosyal medya ile gerilla pazarlama kavramı bağdaştırılarak, sosyal medya platformları üzerinde yer alan gerilla pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmada sosyal medya ile gerilla pazarlama arasındaki bağlantıya açıklık getirmek ve işletmelerin gerilla pazarlama yöntemlerini hayata geçirirken sosyal medyayı kullanma durumlarını belirlemek hedeflenmiştir. Göstergebilim tekniği kullanılarak kurumların sosyal medya hesaplarında yer alan gerilla pazarlama faaliyetleri analiz edilmiştir. Çalışmada sonuç olarak sosyal medya platformlarının gerilla pazarlama faaliyetlerini hesaplı yoldan çok kişiye ulaştırabileceği önemli bir platform olduğu ama tüm avantajlara rağmen yoğun olarak kullanılmadığı görülmüştür. Bütçesi kısıtlı olan işletmelere fırsat sağlamasına rağmen onların bu fırsatı yeteri kadar değerlendiremediği, gerilla pazarlama faaliyetlerinin yayınlanmasında sosyal medya platformlarının ürünlerini tüm uluslararası alanda pazarlayan büyük ölçekli işletmeler tarafından daha sık kullanıldığı tespit edilmiştir.