Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
Yazarlar: Yeliz KARADENİZ
Konular:Sosyal
DOI:10.47994/usbad.899082
Anahtar Kelimeler:Berger,Huntington,Globalization
Özet: Bu kitap, 395 sayfadan oluşmaktadır. Bu kitabın hazırlanmasında, 320 kaynaktan yararlanılmıştır. Kitap, ISEC (Ekonomik Kültür Araştırmaları Enstitüsü) gözetiminde on ülkede yürütülen üç yıllık araştırmanın ürünüdür. Araştırmanın gerçekleşmesinde önemli kaynak aktarımını bazı vakıflar üstlenmiştir. Araştırmada ele alınan her ülke ayrı bir makaleden oluşmaktadır. Makale yazarları; sosyolog, antropolog ve siyaset bilimcilerden oluşmaktadır. İletişim ve teknoloji alanındaki büyük değişimler, toplumlar arası etkileşimi ileri bir seviyeye götürmektedir. Bu sayede, bireyler ve toplumlar arasında benzer yaşam biçimleri, alışkanlıklar ve zevkler oluşmaktadır. Bunun diğer bir anlamı küresel kültürün ortaya çıkmasıdır. Küreselleşme ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal bir olgudur. Bununla beraber küreselleşmenin ağırlık merkezinin ekonomik olduğu şüphesizdir. Bundan dolayı, küreselleşme meseleleri de çoğunlukla ekonomik niteliklidir. Ancak bu çalışmada, küreselleşme ekonomik boyutunun ötesinde kültürel bir olgu olarak analiz edilmektedir. Bu çalışmada seçilen on ülkede etkili olan küresel güçlerden bahsedilmekte, bu güçlerin yerel kültürle etkileşimi incelenmektedir. O halde çalışmanın konusuna medeniyetlerin bakış açısıyla kültürel küreselleşme denilebilir.