Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

“İMAM HATİPLİLİK” KİMLİĞİNİN BELİRLEYİCİ UNSURLARI

Yazarlar: Şükrü TÜRKÖZ

Cilt - , Sayı 6 , 2021 , Sayfalar 1190 - 1217

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

DOI:10.47994/usbad.899600

Anahtar Kelimeler:Imam Hatip High Schools,Imam Hatiplilik,Identity

Özet: İmam Hatiplilik kimliğinin belirleyici unsurlarını tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma kapsamında hazırlanan ölçek 450 İmam Hatip Lisesi (İHL) mezununa uygulanmış, 15 mezunla da derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre İHL mezunlarında diğer lise mezunlarından farklı olarak birtakım kimlik unsurlarının oluştuğu ve genel manada bir “İmam Hatipli” kimliğinden bahsedilebileceği tespit edilmiştir. Bu kimliğin öne çıkan özellikleri ise “ahlaklı, edepli, saygılı, dindar, ağırbaşlı” olarak sıralanabilir. Görece daha eski mezunlar, kendilerinden sonraki dönemlerde mezun olan İmam Hatiplilerin “idealizmden” veya “İmam Hatiplilik” bilincinden yoksun olduğunu veya dini bilgi bakımından daha niteliksiz yetiştiğini düşünmektedir. Katılımcılara göre “eski ve yeni” mezunlar arasında kimlik tanımlamalarına yansıyacak birtakım farklılıklar oluşmasında başka bir önemli etken de geçmişte İmam Hatip Liseleri mezunlarına özgü uygulanan bürokratik/yargısal engellerin kaldırılması ile öğrenci ve mezunlar açısından daha problemsiz bir döneme geçiş yapılmasıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={“İMAM HATİPLİLİK” KİMLİĞİNİN BELİRLEYİCİ UNSURLARI}, number={1190–1217}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi}, author={Şükrü TÜRKÖZ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Şükrü TÜRKÖZ. (2021). “İMAM HATİPLİLİK” KİMLİĞİNİN BELİRLEYİCİ UNSURLARI. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Şükrü TÜRKÖZ. “İMAM HATİPLİLİK” KİMLİĞİNİN BELİRLEYİCİ UNSURLARI. no. 1190–1217, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2021.