Mecmua

Mecmua

Eğitim, İdeoloji, Demokrasi ile Oy Verme Davranışı Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği

Yazarlar: Mehmet Şükrü NAR

Cilt - , Sayı 12 , 2021 , Sayfalar 199 - 212

Konular:Sosyoloji

DOI:10.32579/mecmua.990437

Anahtar Kelimeler:Oy verme davranışı,Oy verme kültürü,Eğitim,Ideoloji,Demokrasi,Seçim

Özet: Oy verme davranışı birçok değişkenle doğrudan ilişkilidir. Başta eğitim olmak üzere demokrasi, siyasal kültür, sosyal ilişkiler, ideoloji, ekonomi gibi pek çok faktör, bireyin oy verme davranışı üzerinde belirleyicidir. Bu çalışmada eğitim, ideoloji, demokrasi kavramları ile oy verme davranışı (oy verme kültürü) arasındaki ilişki Türkiye açısından analiz edilmiştir. Çalışmada veri seti olarak son 37 yıla ilişkin demokrasi endeksi, eğitim endeksi ve ideolojik rekabet endeks verileri kullanılmıştır. Eğitim endeksi ve ideolojik rekabet endeksi tarafımızdan geliştirilmiştir. Endeksler arasındaki ilişkileri incelemek için korelasyon analizi yapılmıştır. Böylece endeks kriterlerinin bir toplumun oy verme davranışını/kültürünü nasıl etkilediği ortaya konmaya çalışılmıştır. Analiz sonucuna göre, Türkiye’de farklı fikirlerin ortaya çıkmasında ideolojik rekabet yetersiz kalmaktadır. GSYH’den eğitime ayrılan payın yükseltilmesi ve eğitimde kalitenin artırılması ile farklı ideolojiler ve siyasal kimlikler ortaya çıkabilir. Eğitim sisteminde kalite düşüklüğünün giderilmesi, parlamenter demokrasinin etkinleştirilerek tam demokrasi kültürünün yerleşmesiyle oy verme davranışının da evrileceği düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Eğitim, İdeoloji, Demokrasi ile Oy Verme Davranışı Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği}, number={199–212}, publisher={Mecmua}, author={Mehmet Şükrü NAR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Mehmet Şükrü NAR. (2021). Eğitim, İdeoloji, Demokrasi ile Oy Verme Davranışı Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği. Mecmua.
MLA
KOPYALA
Mehmet Şükrü NAR. Eğitim, İdeoloji, Demokrasi Ile Oy Verme Davranışı Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği. no. 199–212, Mecmua, 2021.