Kadim
Yazarlar: Erik BLACKTHORNE, O'BARR
Konular:Tarih
Anahtar Kelimeler:Peruz Terzakyan,Şamram Kelleciyan,Minyon Virjini,Sahne-i Âlem
Özet: Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde sahne tiyatrosu yeni sosyal faaliyetlerin sergilendiği, değişen moda ve alışkanlıkların ifade edildiği önemli mekanlar arasındaydı. Sahne mensupları, aktörler, aktristler ve tiyatro yönetmenleri, Osmanlı kültür hayatının modernizminde adeta kilit rolleri temsil ediyorlardı. 1898’de bir grup sanatçı İstanbul’da Sahne-i Âlem adlı bir tiyatro kumpanyası kurdu. Kısa süren faaliyetlerine rağmen bu kumpanya Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde kadının sosyal görünürlük kazandığı ve şahsi insiyatifini sergilediği önemli gelişmelerden birine tanıklık etti. Bu makale, Sahne-i Âlem’e mensup üç şarkıcı ve aktristi (Peruz Terzakyan, Şamram Kelleciyan ve Minyon Virjini) modernleşen bir kentin ve onu biçimlendiren öğelerin temsilcisi olarak incelemektedir. İstanbul’un marjinal kesimlerine mensup gayrimüslim kadın kanto sanatçılarını inceleyen çalışma aynı zamanda son dönem Osmanlı sosyal hayatının az bilinen bazı yönlerine ışık tutmaktadır.