Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik

Yazarlar: Sibel SOMYÜREK

Cilt 4 , Sayı 1 , 2014 , Sayfalar 63 - 80

Konular:-

DOI:10.17943/etku.88319

Anahtar Kelimeler: Augmented  reality, new  trends  in  education, emerging  technology, generation  z  

Özet: Traditional learning methods and media are expected to be insufficient to meet the expectations of generation z, which referred to young people who was born and had grown up in the digital era. For that reason, the curricula of educational institutions are required to be modernized and supported with advanced technologies. In this study, augmented reality technology which has the potential to gain the attention of z generation and responding to the requirement of supporting and enhancing education is discussed. The purpose of the study is to provide greater recognition and use of augmented reality technology by putting forward its potential in terms of education. In the study, first working principles of augmented reality technology are explained; then the application areas and gains of this technology in education are presented and finally software that can be utilized to develop augmented reality applications are discussed.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik}, volume={4}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Sibel SOMYÜREK}, year={2014}, pages={63–80} }
APA
KOPYALA
Sibel SOMYÜREK. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik (Vol. 4, pp. 63–80). Vol. 4, pp. 63–80. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Sibel SOMYÜREK. Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2014, pp. 63–80.