
Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi
Yazarlar: Ahmet KILIÇ
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.53046/ijotem.943529
Anahtar Kelimeler:Ezen,Ezilen,Ezilenlerin pedagojisi,Paulo Freire
Özet: Bu çalışmada, Paulo Freire’ın (1921-1997) “Ezilenlerin Pedagojisi” kitabında ele aldığı üstler, burjuvalar, iktidar vd. tarafından ezilen insanların eğitim hakkını elde etmelerinde insanî değerlerle temellendirildiği iddia edilen bireysel ve/ya toplumsal mücadele anlatılmaktadır. Freire’ın pedagoji anlayışında ezilenlerin kendi var oluşlarının farkındalığı kazandırılarak eğitimde özgür düşünceye ulaşma gayesi vardır. Alanyazın çalışmasında “Ezilenlerin Pedagojisi” adlı eser incelenip konuyla ilgili literatür taraması yapılarak ezen-ezilen ilişkisi, pedagojik perspektif açısından izah edilerek günümüz eğitiminde fırsat ve imkân eşitsizliği konularına da ışık tutacağı düşünülmektedir.