Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Nurten TERKEŞ, Sabriye UÇAN YAMAÇ
Konular:Hemşirelik
DOI:10.38108/ouhcd.858820
Anahtar Kelimeler:Hemşirelik öğrencileri,Ebelik öğrencileri,Covid-19,Pandemi,Uzaktan eğitim
Özet: Amaç: Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecindeki uzaktan eğitime yönelik görüş ve önerilerini belirlenmektir. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın örneklemini ülkemizin devlet üniversitelerinin hemşirelik ve ebelik bölümlerinde eğitim gören 1476 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri Ağustos-Aralık 2020 tarihlerinde, Google Formlar üzerinden online olarak toplanmıştır. Araştırmanın verileri, literatür doğrultusunda araştırmacılar tarafından geliştirilen öğrencilerin pandemik süreçteki uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerini içeren bir anket formu ile toplanmıştır. İstatistiksel analizler SPSS 21 paket programı ile yapılmıştır. Etik Kurul’dan ve Sağlık Bakanlığı'ndan onay alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %54.2’sinin uzaktan eğitimde uygulanan ders anlatım yöntemlerinden canlı ders anlatımlarını daha yararlı bulduğu belirtilmiştir. Katılımcıların %68.7’sinin uzaktan eğitim derslerinin tamamını izleyemedikleri, izleyememe nedenleri; %41.2’sinin ev ortamında derse konsantre olamaması, %31’inin derslere verdikleri önemin azalması, %27’sinin başka sorumluluklarının olduğu ifade edilmiştir. Bu süreçte katılımcıların %84’ünün en az bir defa teknik sorun yaşadığı, yaşanan teknik problemler; görüntü donması (%60.9), ses gelmemesi (%59.9) ve internet bağlantısının kopması (%55.3) olarak belirtilmektedir. Öğrencilerin %23.4’ünün üniversitenin sağladığı uzaktan eğitim hizmetinden memnunken, %32.7’si kararsız olduğunu ifade etmiştir. Sonuç: Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin uzaktan eğitimde derslere etkin katılım sağlayamadığı ve birçok teknik problemlerle karşılaştığı görülmektedir. Öğrencilerin uzaktan eğitimden daha iyi fayda sağlayabilmeleri için alt yapı değişikliklerinin ve gerekli teknolojik desteğin sağlanması gerektiği düşünülmektedir.