Sanat Dergisi

Sanat Dergisi

DOĞU BATI SENTEZİNDE HAYAO MİYAZAKİ

Yazarlar: Özkan KÖSE, Semih ÇINAR

Cilt - , Sayı 38 , 2021 , Sayfalar 19 - 32

Konular:Sanat

DOI:10.47571/ataunigsfd.876800

Anahtar Kelimeler:Hayao Miyazaki,Anime Sanatı,Manga,Kültür,Sanat

Özet: Öz Japon animelerinin dünya sinemasında önemli bir yer edinmesinin sebeplerinden biri Hayao Miyazaki filmleridir. Miyazaki’yi farklı kılan; filmleri son derece yoğun bir biçimde geleneksel Japon kültürünü içinde barındırmasına karşın, Batı (Avrupa) kültüründen, idealize ederek, iyi yönleriyle bir kaynak yaratmayı başarmış olmasıdır. Bunun gibi bir anlayışın örneklerine Japon Popüler kültüründe sıkça rastlansa da Miyazaki, benimsediği naif romantik tavırla şekillenen animelerinde sıklıkla işlediği, insanlığa duyulan inanç nosyonu sayesinde benzerlerinden ayrılır. Bu durum filmlerin, bütün bir türün (anime-manga) evrensel bir anlatım diline dönüşmesine katkı sağlamıştır. Miyazaki, dünyadaki sorunlara bakış açısını, alternatif bir sonun mümkün olduğu yönündeki önerisini içeren mesajını aynı zamanda politik ve eleştirel bakış açısından feragat etmeden eserlerinde verme amacı gütmektedir. Bu sebepten Miyazaki Sineması, Doğu ve Batı sentezi üzerine gerçekleştirilen eserlerinin kendine özgü anlatım dili bakımından önemli bir yere sahiptir. Böylesi bir perspektif ışığında, eserleri başarılı kılan konu, biçimsel, kurgusal ve teknik referanslara değinilmesi amaçlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={DOĞU BATI SENTEZİNDE HAYAO MİYAZAKİ}, number={19–32}, publisher={Sanat Dergisi}, author={Özkan KÖSE,Semih ÇINAR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Özkan KÖSE,Semih ÇINAR. (2021). DOĞU BATI SENTEZİNDE HAYAO MİYAZAKİ. Sanat Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özkan KÖSE,Semih ÇINAR. DOĞU BATI SENTEZİNDE HAYAO MİYAZAKİ. no. 19–32, Sanat Dergisi, 2021.