Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Tüketici Araştırmasının Ortaya Çıkışı

Yazarlar: Harold KASSARJIAN, Ronald C. GOODSTEIN

Cilt 5 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 38 - 49

Konular:Davranış Bilimleri, İşletme

Anahtar Kelimeler:Tüketici Araştırması,Tüketici Davranışları,Davranışsal Öğrenme

Özet: Tüketici araştırmalarının ortaya çıkışı, pazarlama biliminin temelleri ve üzerinde yükselen fikirler konusunda çekişmelere sebep olmuştur. Bu çalışmanın amacı, alanın mevcut durumunun bir incelemesini sağlamaktan ziyade, bu temelleri ve gelişimin ilk yıllarında tüketici davranışının ortaya çıkışını incelemektir. Çalışma kapsamında İkinci Dünya Savaşı sonrası dönem, Yale iletişim çalışmaları, Freudyen teori, davranışsal öğrenme kuramları, tüketici davranışı teorileri, mesleğin ortaya çıkışı gibi bölümler ele alınarak incelenmiştir. Buradan hareketle çalışma, alanın bugünü hakkında tespitlerde bulunmaktan ziyade zaman içinde gelişimine ışık tutarak, her parçası önemli olan değişiklikleri heyecan verici bir araştırma alanı olarak sunmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Tüketici Araştırmasının Ortaya Çıkışı}, volume={5}, number={38–49}, publisher={Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar}, author={Harold KASSARJIAN,Ronald C. GOODSTEIN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Harold KASSARJIAN,Ronald C. GOODSTEIN. (2021). Tüketici Araştırmasının Ortaya Çıkışı (Vol. 5). Vol. 5. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar.
MLA
KOPYALA
Harold KASSARJIAN,Ronald C. GOODSTEIN. Tüketici Araştırmasının Ortaya Çıkışı. no. 38–49, Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2021.