![Sosyoloji Dergisi](https://asosindex.com.tr/dergi-img/1041sosder.png)
Sosyoloji Dergisi
Yazarlar: Cengiz YANIKLAR
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Bourdieu,Toplumsal sınıf,Eğitim,Eşitsizlik,Yenidüretim,Kültürel sermaye
Özet: Bu çalışmanın temel amacı, Bourdieu’nün kültürel sermaye nosyonu ekseninde eğitim sistemi ve toplumsal sınıf yapısı arasındaki ilişki ve bu ilişkinin toplumsal tabakalaşma düzeninin sürdürülmesi üzerindeki rolünü irdelemektir. Bu amaç çerçevesinde çalışmada ilk olarak, Bourdieu’nün sınıf, kültürel sermaye ve habitus kavramlarının bir değerlendirmesini sunacağız. İkinci olarak, Bourdieu’nün yaklaşımında kültürel sermaye, eğitim ve toplumsal sınıf konumu arasındaki bağlantıyı ele alacağız.Bu çalışmada vurgulanacağı gibi, Bourdieu tarafından geliştirilen kültürel sermaye nosyonu, hem bireylerin eğitim kurumlarındaki başarısını etkileyen etmenlerin hem de toplumsal tabakalaşma düzeninin kültürel faktörler aracılığıyla nasıl devam ettirildiğine dikkatimizi çekmektedir. Diğer taraftan, Bourdieu’nün yaklaşımı bazı sınırlılıklara da sahiptir. Sözgelimi, onun argümanları genel bir sosyalleşme kuramını önermekte, kültürel sermayenin edinilmesinde aileye temel bir önem atfetmekte ve yeniden üretim sürecinde devletin rolünü ihmal etmektedir. Çalışmanın sonuç kısmında ise, Bourdieu’nün yaklaşımı ile ilgili genel bir değerlendirmeye yer verilmektedir
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.