Sosyoloji Dergisi

Sosyoloji Dergisi

NEOLİBERAL İŞLEYİŞİN MEŞRULAŞTIRILMASINDA SOSYAL PAZARLAMA

Yazarlar: İrem TÜKEL

Cilt - , Sayı 28 , 2013 , Sayfalar 89 - 105

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sosyal pazarlama,Küreselleşme,Neoliberalleşme

Özet: Sanayi Devrimi ile başlayan süreçte geniş kitleler için üretim ihtiyacının artmasına paralel olarak oluşan rekabet ortamı, farklılaşma ihtiyacını beraberinde getirmiştir. Pazardaki benzerlerden farklılaşma çabası ise pazarlama kavramının doğmasına yol açmıştır. Küreselleşmeyle birlikte, “demokrasi, insan hakları, özgürlükler, farklı olana saygı” gibi insan ve toplum odaklı bir sürece girilmiş, bu süreçte şirketler pazarlama stratejilerinde daha yüksek etik standartlara sahip olmak zorunda kalmıştır. Bu anlayış da kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlama kavramlarının doğmasına yol açmıştır. Bu çalışma, Sanayi Devriminden günümüze değişen pazarlama anlayışının doğurduğu “sosyal pazarlama” kavramı üzerinden temellenerek, düşüncelerin pazarlanması sürecini ele alan bir çalışmadır. Bu süreç, neo liberal ekonomi politikalarıyla küresel pazarda daha çok kar elde edilmesine dolaylı yoldan yardımcı olarak işlemektedir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={NEOLİBERAL İŞLEYİŞİN MEŞRULAŞTIRILMASINDA SOSYAL PAZARLAMA}, number={28}, publisher={Sosyoloji Dergisi}, author={İrem TÜKEL}, year={2013}, pages={89–105} }
APA
KOPYALA
İrem TÜKEL. (2013). NEOLİBERAL İŞLEYİŞİN MEŞRULAŞTIRILMASINDA SOSYAL PAZARLAMA (pp. 89–105). pp. 89–105. Sosyoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
İrem TÜKEL. NEOLİBERAL İŞLEYİŞİN MEŞRULAŞTIRILMASINDA SOSYAL PAZARLAMA. no. 28, Sosyoloji Dergisi, 2013, pp. 89–105.