Sosyoloji Dergisi

Sosyoloji Dergisi

EĞİTİM VE SİYASAL DEĞİŞME: TÜRK DEVRİMİ’NİN EĞİTİME YÜKLEDİĞİ ANLAM

Yazarlar: Atakan HATİPOĞLU

Cilt - , Sayı 1ozel , 2016 , Sayfalar 0 - 0

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Eğitim,Türk devrimi,Siyasal değişme,Aydınlanma,Modernleşme

Özet: Türk Devrimi’nin önderleri, yeni rejimin üstesinden gelmesi gereken büyük çaplı sosyo-politik değişmeler için gerekenbüyük dayanağın eğitim olduğunu düşünmekteydiler. Bu düşünceleri üç kaynaktan beslenmekteydi. Birincisi Türk Devrimi’nin düşünsel arka planını oluşturan akılcılıktı. İkincisi modernleşme için gereken endüstrileşme başta olmak üzere toplumsal değişme faktörlerinin eksikliğiydi. Üçüncüsü, Kemalistlerin Osmanlı eğitim reformlarının yarattığı insan kaynağının bir parçası olmalarıydı. Bu üç faktör, siyasal ve toplumsal değişmede eğitime gerçekte oynayabileceğinden daha büyük bir rolün atfedilmesine neden olmuştu


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={EĞİTİM VE SİYASAL DEĞİŞME: TÜRK DEVRİMİ’NİN EĞİTİME YÜKLEDİĞİ ANLAM}, number={1ozel}, publisher={Sosyoloji Dergisi}, author={Atakan HATİPOĞLU}, year={2016}, pages={0–0} }
APA
KOPYALA
Atakan HATİPOĞLU. (2016). EĞİTİM VE SİYASAL DEĞİŞME: TÜRK DEVRİMİ’NİN EĞİTİME YÜKLEDİĞİ ANLAM (pp. 0–0). pp. 0–0. Sosyoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
Atakan HATİPOĞLU. EĞİTİM VE SİYASAL DEĞİŞME: TÜRK DEVRİMİ’NİN EĞİTİME YÜKLEDİĞİ ANLAM. no. 1ozel, Sosyoloji Dergisi, 2016, pp. 0–0.