![İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi](https://asosindex.com.tr/dergi-img/02757_8496.png)
İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Hasan KARAHAN
Konular:İletişim
Anahtar Kelimeler:Reklam,Dürtü,Pazarlama,Dijital Kapitalizm,Satın Alma
Özet: Bir insan doğumdan lüme kadar tüketim ihtiyacı i indedir. Yeme, i me, barınma gibi temel ihtiya lar doğrultusunda meta ürün kavramıyla karşı karşıya kalmıştır. Gelişen enformasyon ağı ile hızlı bilgilere ulaşmak istenmiştir. İnsanın ürün gruplarında ki tercihinin belirlenmesinde reklam ncülük etmiştir. Satın almak istediği ürünü nce tanımak, zelliklerini ve kullanım aşamalarını bilemek istemektedir. Reklam bu konuda kullanıcının bazı sorularının cevaplarını yanıtlayan bir iletişim kanalı olmuştur. Reklam, ürünü satılan bir işletmenin en nemli tanıtım aracı olmakla birlikte faaliyetlerini k ra de d nüştürmüştür. reticiler dijitalleşen yenidünya düzeninde enformasyon aracılığı ile ürünlerini hızlıca hedef kitleye ulaştırmayı başarmıştır. Bir ürünü satın almak isteyen kişi ürün hakkında şüphe ile yaklaşmaktadır. Teknolojik uygulamalar vasıtasıyla reklam algıda değişiklik oluşturduğu anlaşılmıştır. Tüketici reklamda tanıtımı yapılan ürünlerde şüpheyle yaklaşması medyaya karşı tutumunu g stermektedir. Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı ile veri toplama y ntem ışığında yeme, i me ve giyinme reklamı incelenmiştir. 25-40 yaş aralığı kullanıcılar ile odak grup alışması yapılmış olup verdikleri cevaplar bağlamında analiz ger ekleştirilmiştir.