İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi

İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi

TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DÜRTÜLERİ  ÜZERİNE KOLAYA KAÇMA - LIPTON ICE TEA REKLAMI BAĞLAMINDA İNCELEME

Yazarlar: Hasan KARAHAN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 25 - 38

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Reklam,Dürtü,Pazarlama,Dijital Kapitalizm,Satın Alma

Özet: Bir insan doğumdan  lüme kadar tüketim ihtiyacı i indedir. Yeme, i me, barınma gibi temel ihtiya lar doğrultusunda meta ürün kavramıyla karşı karşıya kalmıştır. Gelişen enformasyon ağı ile hızlı bilgilere ulaşmak istenmiştir. İnsanın ürün gruplarında ki tercihinin belirlenmesinde reklam  ncülük etmiştir. Satın almak istediği ürünü  nce tanımak,  zelliklerini ve kullanım aşamalarını bilemek istemektedir. Reklam bu konuda kullanıcının bazı sorularının cevaplarını yanıtlayan bir iletişim kanalı olmuştur. Reklam, ürünü satılan bir işletmenin en  nemli tanıtım aracı olmakla birlikte faaliyetlerini k ra de d nüştürmüştür.  reticiler dijitalleşen yenidünya düzeninde enformasyon aracılığı ile ürünlerini hızlıca hedef kitleye ulaştırmayı başarmıştır. Bir ürünü satın almak isteyen kişi ürün hakkında şüphe ile yaklaşmaktadır. Teknolojik uygulamalar vasıtasıyla reklam algıda değişiklik oluşturduğu anlaşılmıştır. Tüketici reklamda tanıtımı yapılan ürünlerde şüpheyle yaklaşması medyaya karşı tutumunu g stermektedir. Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı ile veri toplama y ntem ışığında yeme, i me ve giyinme reklamı incelenmiştir. 25-40 yaş aralığı kullanıcılar ile odak grup  alışması yapılmış olup verdikleri cevaplar bağlamında analiz ger ekleştirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DÜRTÜLERİ  ÜZERİNE KOLAYA KAÇMA - LIPTON ICE TEA REKLAMI BAĞLAMINDA İNCELEME}, volume={1}, number={25–38}, publisher={İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi}, author={Hasan KARAHAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hasan KARAHAN. (2021). TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DÜRTÜLERİ  ÜZERİNE KOLAYA KAÇMA - LIPTON ICE TEA REKLAMI BAĞLAMINDA İNCELEME (Vol. 1). Vol. 1. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan KARAHAN. TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DÜRTÜLERİ  ÜZERİNE KOLAYA KAÇMA - LIPTON ICE TEA REKLAMI BAĞLAMINDA İNCELEME. no. 25–38, İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 2021.