
Hemşirelik Bilimi Dergisi
Yazarlar: Pelin KARATAŞ, Seher SARIKAYA KARABUDAK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Geçerlik,Güvenirlik,Mizah,Okul çocukları
Özet: Giriş: Okul Çocukları için Çok Boyutlu Mizah Duygusu Ölçeğ’inin (ÇBMDÖ) Türkçe’de geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Yöntem: Metodolojik, tanımlayıcı ve korelasyonel tipte olan bu araştırmanın örneklemini, 6-12 yaş grubunda olan, Türkiye’nin batısında bulunan iki ilköğretim okuluna kayıtlı olan 210 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Okul Çocukları için Çok Boyutlu Mizah Duygusu Ölçeği” ile yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Bulgular: Yapılan faktör analizi sonucunda ölçeğin üç faktörlü yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Her bir maddenin faktör yükü 0.30’dan yüksek olduğu saptanmış olup, madde-toplam korelasyon katsayıları 0.41 ile 0.68 arasında değişmektedir. Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı tüm ölçek için 0.90; alt boyutlar için 0.80 ile 0.87 arasında olduğu saptanmıştır. İki-yarım test güvenirliği 0.92 olarak bulunmuştur. Sonuç: Bu çalışmada, Okul Çocukları için Çok Boyutlu Mizah Duygusu Türkçe’de geçerlik ve güvenirlik sonuçlarının yeterli düzeyde olduğu ve ülkemizde kullanılabileceği görülmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.