Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: Murat BARTAN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Lisans dersleri,Program
Özet: Bu araştırma, Okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının okul öncesi öğretmeni yetiştirme lisans programı hakkındaki görüş ve önerilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden olan açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği son sınıfta okuyan 80 okul öncesi öğretmen adayı ile halen milli eğitimde görevli 20 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veriler ders değerlendirme formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde, ders değerlendirme formu betimsel istatistik analizleri ile değerlendirilirken, görüşme formları için içerik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmen adayları, alan derslerinin genel olarak süresinin artırılması, daha fazla uygulamaya yer verilmesi ve bazı alan derslerinin birleştirilmesi ile ders içeriğindeki konuların çocukları tanımaya yönelik tasarlanması yönünde görüş belirtmişlerdir. Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının meslek bilgisi derslerine ilişkin görüşlerinde de motivasyon vurgusunun ön plana çıktığı, çocukları tanımaya ilişkin içeriğin eksik kaldığı, uygulamadan yoksun teorik bilgilerin ele alındığı düşüncesinde oldukları görülmüştür. Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının Genel kültür/genel yetenek derslerine ilişkin görüşleri ise, seçmeli derslere dönüştürülmesi ve çeşitliliğinin artırılması, farklı branş ve farklı fakültelerden derslerin alınması fikri ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.