Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi
Yazarlar: Vehbi GORGULU
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Tüketici güveni,Influencer pazarlama,Marka sadakati,Marka imajı,Instagram
Özet: Mevcut çalışma, Instagram kullanıcılarının dijital kanaat önderlerine duydukları güven ve kurdukları marka etkileşimlerini incelemektedir. Veri toplamak için çevrimiçi platformlarda Instagram kullanıcılarını hedefleyen bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları,anlamlı ilişkinin dijital kanaat önderlerine duyulan güven ve marka sadakati arasında çıktığına işaret etmektedir. Aynı zamanda dijital kanaat önderleri ve marka imajı arasında da anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Bu durum, tüketicilerinin marka sadakatini ve markalarının imajını perçinlemek isteyen şirketlerin, Instagram’da aktif olan dijital kanaat önderleri ile işbirlikleri kurmaları gerektiğine, bu pratiğin bir opsiyon değil, zorunluluk haline geldiğine işaret etmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.