Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Youtube Reklamları Üzerinden McDonald's Reklamlarının Kültürlere Göre Farklılaşması

Yazarlar: Özlem DELAL

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 65 - 86

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Göstergebilim,Reklam,Kültür,McDonald's,Youtube

Özet: Kapitalizmin yükselişe geçmesiyle kızışan rekabet piyasası, bir sektör olarak reklamcılığın gelişmesine öncülük etmiştir. Artan ürün çeşitliliği ve kar istenci, şirketlerin reklama olan ihtiyaçlarını arttırmıştır. Bu bağlamda reklamcılığın günümüz modern dünyasında önemli bir yerinin olduğunun belirtilmesi gerekmektedir. Özellikle küresel ölçekli firmalar, reklam giderlerine yüklü miktarlarda paralar harcamaktadırlar. Bu firmalar, belirli bir coğrafyaya hizmet sağlamadıklarından, reklam içeriklerinin de hizmet sunulan coğrafyalara göre farklılaştığı görülmektedir. Bir fast-food zinciri olarak McDonald's, bu firmalar arasında yer almaktadır. McDonald's, dünyanın birçok bölgesinde hizmet sağladığı için bu bölgelerin kültürüne özgü reklam içerikleri hazırlatmaktadır. Bu çerçevede yapılan bu çalışmada McDonald's reklamlarında yer alan kültürel farklılıkların ön plana çıkartılması amaçlanmaktadır. Göstergebilim yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, farklı kültürlere özgü üç farklı reklam incelenerek, bu reklamlarda yer alan kültürel farklılıklar üzerinde durulmuştur.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Youtube Reklamları Üzerinden McDonald’s Reklamlarının Kültürlere Göre Farklılaşması}, volume={1}, number={1}, publisher={Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Özlem DELAL}, year={2019}, pages={65–86} }
APA
KOPYALA
Özlem DELAL. (2019). Youtube Reklamları Üzerinden McDonald’s Reklamlarının Kültürlere Göre Farklılaşması (Vol. 1, pp. 65–86). Vol. 1, pp. 65–86. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özlem DELAL. Youtube Reklamları Üzerinden McDonald’s Reklamlarının Kültürlere Göre Farklılaşması. no. 1, Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 2019, pp. 65–86.