Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

PROPAGANDADA YÖNTEMLER, ARAÇLAR VE BİR PROPAGANDA MODELİ OLARAK; HERMAN VE CHOMSKY PROPAGANDA MODELİ

Yazarlar: Nuri Paşa ÖZER

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 15 - 30

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:: Propaganda,Propaganda Yöntemleri,Propaganda Araçları,Manipülasyon,Siyasal Propaganda

Özet: Propaganda günümüzde birçok alanda farklı isimlerle gerçekleşmektedir. Güç odakları amaçlarını gerçekleştirmek ve kitleleri manipüle edebilmek için kitle iletişim araçları aracılığıyla kendi düşünce yapılarını topluma empoze etmeye çalışmaktadır. Özellikle kitle çağında toplumun düşüncelerinin önem kazanmasıyla birlikte onları etkileme ve manipüle etme çabaları da artmıştır. Propaganda profesyonelleri tarafından özellikle 2. Dünya Savaşından sonra etkili propaganda için farklı yöntemler ve araçlar geliştirilmiştir. Bu yöntem ve araçlar ile daha etkili bir manipülasyon ve yönlendirme olgusu ortaya çıkmıştır. Hreman ile Chomsky’nin “Propaganda Modeli” özellikle sistematik olarak iktidarlar eliyle gerçekleşen sistematik propagandayı betimlemektedir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={PROPAGANDADA YÖNTEMLER, ARAÇLAR VE BİR PROPAGANDA MODELİ OLARAK; HERMAN VE CHOMSKY PROPAGANDA MODELİ}, volume={1}, number={1}, publisher={Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Nuri Paşa ÖZER}, year={2019}, pages={15–30} }
APA
KOPYALA
Nuri Paşa ÖZER. (2019). PROPAGANDADA YÖNTEMLER, ARAÇLAR VE BİR PROPAGANDA MODELİ OLARAK; HERMAN VE CHOMSKY PROPAGANDA MODELİ (Vol. 1, pp. 15–30). Vol. 1, pp. 15–30. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nuri Paşa ÖZER. PROPAGANDADA YÖNTEMLER, ARAÇLAR VE BİR PROPAGANDA MODELİ OLARAK; HERMAN VE CHOMSKY PROPAGANDA MODELİ. no. 1, Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 2019, pp. 15–30.