Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Tüketimin Helal Olanı, Helal’in Tüketimi

Yazarlar: Ali Erkam YARAR

Cilt 1 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 103 - 117

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Helal Kavramı,Helal Tüketim,Tüketim kültürü,İslami Tüketim

Özet: Günümüzde dini değerler dahil birçok şey tüketimin bir konusu haline gelmiştir. İlk bakışta farkına varılmasa bile, insanları tüketmeye iten motivasyonların kaynağı din olabilmektedir. Öyle ki bu motivasyonlar tutuma dönüşerek, davranışı ve davranışı oluşturan niyetin temeli olurlar. “Helal” kavramı, Müslüman toplumlar açısından temel olarak ele alınır. Helal dairesi içerisinde olan her şey, İslam dinince serbesttir. İnsanların inanç yapısı ile ilgili olan bu yönelim, tüketici davranışını yönlendirme amacına da hizmet eder. Bir pazarlama argümanı haline gelen helal kavramı, içerisinde yaşadığımız dünyanın temel dinamiklerine çoğu zaman adapte olabilmektedir. Ancak bu adaptasyon kavramın anlamsal niteliğini etkilemeye ve değiştirmeye başlamıştır. Bu etki ve değişim, tüketim kültürü ve ona bağlı tüketici zihniyeti içerisinde açık bir şekilde ortaya çıkarılabilir. Konu ile alakalı bir giriş niteliği taşıyan bu çalışmanın temel amacı, tüketim kültürü yoluyla anlamından uzaklaştırılan helal kavramını, İslam perspektifi ve İslami tüketim alanları vasıtasıyla derinlemesine irdelemektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Tüketimin Helal Olanı, Helal’in Tüketimi}, volume={1}, number={2}, publisher={Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Ali Erkam YARAR}, year={2019}, pages={103–117} }
APA
KOPYALA
Ali Erkam YARAR. (2019). Tüketimin Helal Olanı, Helal’in Tüketimi (Vol. 1, pp. 103–117). Vol. 1, pp. 103–117. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ali Erkam YARAR. Tüketimin Helal Olanı, Helal’in Tüketimi. no. 2, Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 2019, pp. 103–17.