Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi

Tüketici Davranışlarının Etkilenmesinde McClelland’ın Motivasyon Kuramına Yönelik Bir İnceleme

Yazarlar: Büşra KÜÇÜKCİVİL

Cilt 1 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 79 - 102

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Tüketici Davranışı,Motivasyon,Etkileşim,Başarı Motivi,Güç Motivi,Birliktelik Motivi

Özet: Kapitalizm sisteminin etkisi altında kalan tüketim dünyası, günden güne daha karmaşık bir hal almaktadır. Bunun sebebi arz talep döngüsündeki çeşitliliğin sürekli artırılmasıdır. Böyle bir ortamda tüketici olan bireylerin motivasyon algıları çözümlenmekte ve daha çok tüketime sürüklenmeleri için arzuları harekete geçirilmeye çalışılmaktadır. Kuramcıların ortaya atmış olduğu çeşitli motivlerin reklamlarda kullanılması ile tüketici üzerinde istenilen etkinin bırakılması kurumlar ve markalarca hedeflenmektedir. Burada tüketiciye gerginliklerinden tüketim eylemi ile kurtulacakları öğretilir. Bu çalışma, kavramsal çerçeve ve reklam analizi olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın kavramsal bölümünde tüketicilerin etkilenmesinde önemli bir unsur olan motivasyon kavramına, yerli ve yabancı literatürde bulunan ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramına,  çevre kuramına, psikolojik motiv kuramına ve motivasyon (etkileşim) kuramına değinilmektedir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise head&shoulders markasının kalıpları kır ve kazanmak kafada başlar reklam filmleri McClelland’ın motivasyon/etkileşim kuramında bulunan başarı, güç ve birlikte olma motivleri doğrultusunda Saussure’ün ikili karşıtlık sistemi ve Barthes’ın göstergebilimsel çözümleme yöntemi ile analiz edilmektedir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Tüketici Davranışlarının Etkilenmesinde McClelland’ın Motivasyon Kuramına Yönelik Bir İnceleme}, volume={1}, number={2}, publisher={Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Büşra KÜÇÜKCİVİL}, year={2019}, pages={79–102} }
APA
KOPYALA
Büşra KÜÇÜKCİVİL. (2019). Tüketici Davranışlarının Etkilenmesinde McClelland’ın Motivasyon Kuramına Yönelik Bir İnceleme (Vol. 1, pp. 79–102). Vol. 1, pp. 79–102. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Büşra KÜÇÜKCİVİL. Tüketici Davranışlarının Etkilenmesinde McClelland’ın Motivasyon Kuramına Yönelik Bir İnceleme. no. 2, Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 2019, pp. 79–102.