Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Aysel ÇETİNKAYA
Konular:İletişim
Anahtar Kelimeler:Çevrimiçi gazetecilik,Sosyal medya
Özet: Günümüzde sosyal medya platformları haber dağıtım kanalları olarak önemli hale gelmiştir. Dünyada ve Türkiye’de günden güne artan sosyal medya kullanımı göz önünde bulundurulduğunda gazetelerin bu platformlarda yer almaları kaçınılmaz görülmektedir. Sosyal medyanın etkileşimli doğası, gazetecilere bu platformlar üzerinden sundukları içeriklere gelen tepkileri anında ölçümleme imkanı sunmaktadır. Gazetecilerin sosyal medyadan aldıkları geri dönüşlere göre içerik stratejisi belirledikleri de bilinmektedir. Bu çalışmada sosyal medyanın haber dağıtım kanalı olarak kullanımı Instagram özelinde incelenmektedir. Türkiye’de Instagram üzerindeçok takipçiye sahip üç çevrimiçi gazetenin Instagram’ı haber mecrası olarak nasıl kullandıklarını belirlemek amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Örneklem seçiminde takipçi sayıları yanında ulusal basılı bir gazete olma şartı da belirleyici olmuştur. 1 Ocak-31 Mart 2019 tarihleri arasında Sözcü (sozcu.com.tr), Yenişafak (yenisafak.com.tr) ve Hürriyet (hürriyet.com.tr) gazetelerinin Instagram hesapları analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde; gazetelerin Instagram’ı farklı hedef kitlelere ulaşmak için etkin olarak kullandığı, hem ciddi hem de renkli haber paylaşımı yaptıkları görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.