FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi

FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi

EDGAR MORIN’DE İNSANLIK DURUMU VE ‘‘GELECEĞİN EĞİTİMİ’’ DÜŞÜNCESİ

Yazarlar: H Haluk ERDEM

Cilt - , Sayı 13 , 2012 , Sayfalar 75 - 88

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Edgar Morin,Geleceğin eğitimi,Insan,Felsefe,Etik

Özet: Disiplinlerarası çalışmalarıyla tanınan Edgar Morin –antropoloji, sosyoloji, felsefe- Fransız filozofu ve sosyologudur. Morin eğitim görüşlerini ele aldığı ‘‘Geleceğin Eğitimi İçin Gerekli Yedi Bilgi’’ başlıklı yapıtında günümüz dünyasında uygulanan eğitimde gördüğü yedi eksik noktayı tartışıyor ve yedi ilke önerisinde bulunuyor. Ona göre yedi ilke şöyledir: ‘‘1. Bilmenin körlükleri: Hata ve Yanılsama 2. Akla Uygun Bir Bilginin İlkeleri 3. İnsanlık Durumunu Öğretmek 4. Dünyalı Kimliği Öğretmek 5. Belirsizlikleri Göğüslemek 6. Anlamayı Öğretmek 7. İnsan Türünün Etiği’’. Bu çalışmada Edgar Morin’in geleceğin eğitimi için gerekli gördüğü yedi bilgi ele alınacak ve uygulanabilirliği üzerine tartışılacaktır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={EDGAR MORIN’DE İNSANLIK DURUMU VE ‘“GELECEĞİN EĞİTİMİ”’ DÜŞÜNCESİ}, number={13}, publisher={FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi}, author={H Haluk ERDEM}, year={2012}, pages={75–88} }
APA
KOPYALA
H Haluk ERDEM. (2012). EDGAR MORIN’DE İNSANLIK DURUMU VE ‘“GELECEĞİN EĞİTİMİ”’ DÜŞÜNCESİ (pp. 75–88). pp. 75–88. FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
H Haluk ERDEM. EDGAR MORIN’DE İNSANLIK DURUMU VE ‘“GELECEĞİN EĞİTİMİ”’ DÜŞÜNCESİ. no. 13, FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2012, pp. 75–88.