Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Broşürlerin Kültür Aktarımında Kullanımı

Yazarlar: Lokman TANRIKULU, Sibel ÇELİK

Cilt 1 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 62 - 73

Konular:Dil ve Dil Bilim

Anahtar Kelimeler:Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi,Otantik Materyal,Broşür,Kültür Aktarımı

Özet: Dil, insanlar arasında iletişimi sağlayan dizge ve sembollerden oluşan bir sistem olarak adlandırılmaktadır. Dil sayesinde kişi düşünce ve görüşlerini farklı insanlarla paylaşarak etkileşim kurmaktadır. Yabancı dil öğrenimi ise çağımızda gerçekleşen teknolojik ve sosyal gelişmelerle önemi günden güne artan bir alan özelliğine sahiptir. Gerek uluslararası düzeyde farklı sebeplerle bir dil edinimi için gerekse son yıllarda Orta Doğu’ da yaşanan olaylar nedeniyle Türkiye’ ye yapılan göçler Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi konusunu esasen daha çok gündeme getirmiştir.            Dil öğrenimi, günlük hayatı eğitim ortamına taşıyan materyallerle daha etkili bir hale getirilebilmektedir. Kişi hedef dile ait kültürel ögeleri (yaşayış biçimi, giyim, yemek, gelenekler, müzik, söz unsurları vs.) tanıdıkça ana dili ile karşılaştırmalar yaparak, öğrenmek istediği dile karşı sempati besleyerek o dil ile özdeşim kurmaktadır. Yabancı dil öğreniminde motivasyon açısından ise bu oldukça önemlidir.            Materyal, eğitim programlarını destekleyici biçimde hazırlanan yazılı, sözlü ve görsel araçlar olarak tanımlanabilir. Materyallerin nitelikli ve işlevsel olarak tasarlanması üzerinde durulması gereken bir konudur. Otantik materyaller ise ders dışı materyal olarak kullanıma uygun olan afiş, el ilanı, fotoğraf ve broşür gibi dokümanlardır.           Bu çalışmada broşürlerin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılabilirliği incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan doküman analizi deseni kullanılarak yapılan çalışmada broşürlerin kültür unsurlarını barındırmada oldukça zengin olduğu görülmüştür. Kavram zenginliklerinden dolayı ise ileri seviye olarak adlandırılan C düzeyinde ders dışı materyal olarak kültür aktarımını sağlayabileceği öngörülmüştür. Çalışma sonunda elde edilen veriler doğrultusunda önerilere yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Broşürlerin Kültür Aktarımında Kullanımı}, volume={1}, number={2}, publisher={Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi}, author={Lokman TANRIKULU,Sibel ÇELİK}, year={2019}, pages={62–73} }
APA
KOPYALA
Lokman TANRIKULU,Sibel ÇELİK. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Broşürlerin Kültür Aktarımında Kullanımı (Vol. 1, pp. 62–73). Vol. 1, pp. 62–73. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Lokman TANRIKULU,Sibel ÇELİK. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Broşürlerin Kültür Aktarımında Kullanımı. no. 2, Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 62–73.