FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi

FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi

ORTAÖĞRETİMDE FELSEFE DERS KİTAPLARININ İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Abdullah DURAKOĞLU, İpek Beyza ALTIPARMAK

Cilt 14 , Sayı 27 , 2019 , Sayfalar 393 - 408

Konular:Felsefe

Anahtar Kelimeler:Felsefe,Ders kitabı,Müfredat

Özet: Özet Pedagoji tarihinde geçmişten günümüze kadar ders kitapları, eğitim-öğretim içinönemli materyallerden biri olarak görülmüştür. Türk pedagoji tarihinde Osmanlıdan başlayarak Cumhuriyetin ilan edilmesi ve sonrasındaki değişimler ders kitaplarında ve müfredatta hep yansımalarını bulmuş ve bu materyaller şekillenerek günümüze kadar gelmiştir. Bu durum eğitim ve öğretim üzerinde ders kitaplarının öneminin ne kadar fazla olduğunun bir göstergesi olarak karşımızda durmaktadır. Her değişim ve her yenilik kendini eğitim sisteminde ve paralelinde ise müfredat eksenli olarak ders kitaplarında göstermektedir. Bu manada ders kitaplarının doğru ve çağın gereklerine uygun olarak modern koşulların şekillendirdiği bilim ve aklın temel alındığı bir şekilde oluşturulması oldukça önemlidir. Eğitim araç ve gereçlerinin doğru zeminlerde ve doğru bilgi ile hazırlanmış olması ve alanında dünyaca kabul edilmiş farklı eserlerdeki bilgiler ile çelişmemesi sistemin doğru akışı bakımından oldukça önemlidir. Buradan hareketle yapılan çalışmada 2012 ve 2018 tarihlerinde yayınlanan felsefe kitapları ele alınmıştır. Çalışmada, 2018 yılına kadar liselerin 11. sınıflarında okutulan felsefe ders kitabı ile 2018’den sonraki müfredatın ön gördüğü yani günümüzde liselerin halen 11. sınıflarında okutulmaya devam eden felsefe kitabı içeriğinin okunarak değerlendirilmesi amaçlanmış ve örnek olarak ise söz konusu kitaplar üzerinden bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmada ders kitaplarının içeriği ve bilgi eksiklikleri tespit edilmiş ve ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonunda felsefe ders kitaplarının içeriğine yönelik analizlere ve eleştirilere yer verilmiştir. Bu yönüyle çalışmanın ilgili alana katkı sunacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={ORTAÖĞRETİMDE FELSEFE DERS KİTAPLARININ İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ}, volume={14}, number={27}, publisher={FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Abdullah DURAKOĞLU,İpek Beyza ALTIPARMAK}, year={2019}, pages={393–408} }
APA
KOPYALA
Abdullah DURAKOĞLU,İpek Beyza ALTIPARMAK. (2019). ORTAÖĞRETİMDE FELSEFE DERS KİTAPLARININ İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Vol. 14, pp. 393–408). Vol. 14, pp. 393–408. FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Abdullah DURAKOĞLU,İpek Beyza ALTIPARMAK. ORTAÖĞRETİMDE FELSEFE DERS KİTAPLARININ İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. no. 27, FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2019, pp. 393–408.