Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Şahin EKBER, Zivər GURBANOVA
Konular:İşletme
DOI:10.53443/anadoluibfd.884138
Anahtar Kelimeler:Hedonik tüketim,Faydacı tüketim,Kişilik,Beş faktör kişilik modeli
Özet: Bu çalışmanın amacı kişiliğin (Büyük Beş kişilik özelliği) hedonik tüketim ve faydacı tüketim üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma evreni 18 yaşın üzerinde olan ve sosyal medya kullanan bireylerden oluşmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi ile 707 analize yararlı anket toplanmıştır. Veriler SPSS ve AMOS programları ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde faktör analizi, T-testi, One-Way Anova analizi ve Yapısal Eşitlik Modeli kullanılmıştır. Analiz sonucunda deneyime açıklık kişilik özelliğinin hedonik tüketim, özdisiplin kişilik özelliğinin ise faydacı tüketim üzerinde etkisi saptanmıştır. Diğer ilişkiler istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Çalışmanın, ele alınan konuda Azerbaycan`da daha önce araştırma yapılmamasından dolayı, Azerbaycan`da faaliyette bulunan yerli ve yabancı şirketlere ve bu ülke ile ilgili araştırma yapmak isteyen akademisyenlere faydalı olacağı düşünülmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.