
Tourism and Recreation
Yazarlar: Aydın ÜNAL, Gizem ÖZGÜREL
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Bleisure Turist,Kalite Algısı,Seyahat Niyeti,Istanbul
Özet: Çalışmada Türkiye’nin iç ve dış turizm pazarlarında özellikle iş, kongre, toplantı vb. amaçlı ziyaretçiler tarafından en çok talep gören destinasyonlarından İstanbul’u yenilikçi bir turizm türü olan “bleisure” kapsamında ziyaret eden katılımcıların destinasyon hizmet kalitesi algılarının ve destinasyonu tekrar ziyaret niyetlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda hazırlanan 460 anket formu destinasyonu 1 Eylül 2018- 30 Ocak 2019 döneminde ziyaret eden katılımcılara yüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda (SPSS); bleisure turistlerin destinasyon hizmet kalitesini destinasyon konaklama ve yiyecek hizmetleri, ulaşım hizmetleri, genel korunmuşluk ve temizlik, turistik aktiviteler ve çekicilikler, misafirperverlik düzeyi ve genel turistik fiyat düzeyi boyutlarıyla değerlendirdikleri ve ilgili boyutların tümünün turistlerin destinasyonu tekrar ziyaret niyetlerine etki ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca İstanbul destinasyonunu ziyaret eden bleisure turistlerin destinasyondan genel olarak memnun ayrıldıkları (%90) ve destinasyonu tekrar ziyaret etme niyetinde oldukları da (%86) tespit edilmiştir.