Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Çocuk Hikâyeleri Dizisi (2019) A1-A2

Yazarlar: Ahmet AKAY

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 31 - 55

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Yabnacılara Türkçe öğretimi,Hikaye kitapları,Metin analizi

Özet: Dil öğrenimi ve öğretimi sırasında, sürecin olumlu bir şekilde seyretmesi için birçok yardımcı materyal kullanılır. Bu materyallerden birisi de hikâye kitaplarıdır. Dil öğretimin de eski çağlardan günümüze hikâye kitapları kullanılagelmiştir. Çünkü hikâye kitapları okuyucunun hayal dünyasına seslenen, çocuk merkezli, yaşamını zenginleştiren bir yere sahiptir. 4 temel dil becerisinin kazandırılmasında yadsınamaz bir yere sahiptir. Bu çalışmada Yunus Emre Enstitüsü bünyesinde çıkan, içinde 10 adet hikâyenin olduğu “Çocuk Hikâyeleri Dizisinden (2019)” faydalanarak, 8 farklı kategoride, içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve tablolar halinde düzenlenmiştir. İnceleme sonucunda hikâye kitaplarının Türkçenin söz varlığına, kültür aktarım rolüne, bireyin dil becerilerini destekleyecek etkinlikleriyle tasarlandığı gözlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Çocuk Hikâyeleri Dizisi (2019) A1-A2}, volume={4}, number={31–55}, publisher={Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi}, author={Ahmet AKAY}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ahmet AKAY. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Çocuk Hikâyeleri Dizisi (2019) A1-A2 (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ahmet AKAY. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Çocuk Hikâyeleri Dizisi (2019) A1-A2. no. 31–55, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 2021.