Ergonomi
Yazarlar: Mehmet Sinan YUM
Konular:Mühendislik, Ortak Disiplinler, Ergonomi
DOI:10.33439/ergonomi.871755
Anahtar Kelimeler:Arayüz Tasarımı,Dijital Kiosk,Ergonomi,Etkileşim,Kullanıcı Deneyimi
Özet: Teknolojik gelişmenin sonuçlarından birisi olarak kullanılan kiosklar çağdaş hayatın içinde farklı hizmetler sağlayan etkileşimli ürünlerdir. Birçok alanda hizmet sağlayan kiosklar, bilgilendirici ve yönlendirici içerikleriyle günlük işlemleri hızlandırırlar. Çalışma, teknolojik uygulamaların şehircilikte kullanımının örneklerinden biri olan hizmet kiosklarını konu etmektedir. Disiplinlerarası bir tasarım yaklaşımı olan etkileşim tasarımı ekseninde incelenen kiosklar endüstriyel, şehircilik ve hizmet tasarımı ürünleridir. Kalitatif bir yöntem izleyen çalışma kamusal hizmette kullanılan kioskların etkileşim tiplerini, hizmet hedeflerini ve içeriklerini inceleyerek, arayüz ergonomisi ve estetik özellikler açısından değerlendirilmelerini kapsamaktadır. Çalışmayı oluşturan gerekli literatürün açıklanmasını takiben arayüz ergonomisi ve dokunmatik ürünlerin sanal ergonomik özelliklerine ilişkin kavramlar sunularak tartışma bölümünde örnek ve laboratuvar çalışması için seçilen kiosklar değerlendirilmektedir. Tartışma bölümünde yazarın tasarımcı kimliğiyle yer aldığı İstanbul Akvaryumu projesi için tasarlanan hizmet kiosku açıklanmakta ve çalışmanın hedefleri doğrultusunda incelenmektedir. Bu hedefle aynı değerlendirme ölçütleri laboratuvar çalışması için seçilen hizmet kioskuna da uygulanarak genel kullanıma ve özel kullanıma hizmet sağlayan kiosklar arasındaki farkların ve benzerliklerin belirlenmesi amaçlanmaktadır.