
Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi
Yazarlar: Nurhayati NURHAYATİ, Muhammad KRİSTİAWAN, Yenny PUSPİTA
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.53046/ijotem.868913
Anahtar Kelimeler:Örgütsel kültür,Yönetici liderliği,Öğretmen performansı
Özet: Bu araştırmanın amacı, okul örgütsel kültürünün ve liderliğin öğretmenlerin başarısı üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu kapsamlı analiz Muara Sugihan Devlet Lisesi'nde yapıldı. Veri toplama yönteminde, 59 öğretmenden oluşan bir örnekleme uygulanan bir anket kullanılmıştır. Bu araştırmanın amacı, okul örgütsel kültürünün ve liderliğin öğretmenlerin başarısı üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu kapsamlı analiz nahiyedeki Muara Sugihan Devlet Lisesi'nde yapıldı. Veriler, 59 öğretmenden oluşan bir örnekleme anket uygulanarak toplanmıştır. Bu analizin bulgularına göre 1) Okul örgüt kültürünün Muara Sugihan İlçesindeki öğretmenlerin performansı üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi vardır; 2) Muara Sugihan İlçesindeki öğretmenlerin performansı üzerinde müdür liderinin olumlu ve anlamlı bir etkisi vardır; 3) Muara Sugihan Mahallesi'ndeki öğretmenlerin başarısında okul topluluğunun ahlakı ile okul müdürünün liderliği arasında olumlu bir etki vardır. Bu Araştırma, okulun iyi bir öğretmen performansına sahip olma eğiliminde olduğu, iyi bir organizasyon kültürüne ve müdür liderliğine sahip olması gereken diğer makalelerden farklı bulgular sağlar.