Turkish Journal of Science and Health
Yazarlar: Funda EVCİLİ, Gülşen GÜÇLÜ, Serkan AKKOYUN
Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
DOI:10.51972/tfsd.907596
Anahtar Kelimeler:Covid-19,Pandemi,Uzaktan Eğitim,Öğrenci
Özet: Amaç: Çalışmanın amacı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim modeline ilişkin görüşlerini ve önerilerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı araştırma tipinde olan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda yürütülmüştür. Çevrim içi anket uygulamasına katılan 1000 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler, “Uzaktan Eğitime Dair Öğrenci Görüş ve Önerileri Anketi” ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yalnızca %21,3’ü uzaktan eğitim modelini, öğrenmeyi sağlama noktasında “etkili” bulmaktadır. Öğrencilerin %85,6’sı uzaktan eğitim sürecinde maddi harcamalarının azalmasını, %81,0’i ders materyallerine sınırsız şekilde ulaşabilmesini, %70,5’i hastalık riskinin azalmasını avantaj olarak nitelendirmiştir. Öğrencilerin %89,0’u klinik uygulama yapamasını ve deneyim kazanamamasını en önemli dezavantaj olarak belirtmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin iyileştirilmesi için öğrencilerin %92,6’si derslerin daha fazla materyal ile desteklenmesini, %84,0’ü danışmanlık sistemlerinin aktif şekilde yürütülmesini önermektedir. Sonuç: Günümüzde gerek Covid-19 pandemisi gerekse gelişen teknolojiler sayesinde zaman ve mekandan bağımsız uzaktan eğitim uygulamaları yaygınlaşmıştır. Öğrenciler, uzaktan eğitim uygulamalarının önemli bir paydaşıdır. Öğrencilerin mevcut uygulamalara ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesi, yapılacak iyileştirme çalışmalarının etkinliği açısından gerekliliktir.