
Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice
Yazarlar: Özge ERGİ, Betül DÜŞÜNCELİ, Süleyman DEMİR
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.47157/jietp.864777
Anahtar Kelimeler:Affetme esnekliği,Özgecilik,Yapısal eşitlik modeli
Özet: Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin affetme esnekliğinin özgecilik üzerindeki etkisinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesidir. Araştırmada Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2018-2019 akademik yılında öğrenim gören 500’ü kadın (69.8), 216’sı erkek (30.2) olmak üzere toplam 716 öğrenciye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak Özgecilik Ölçeği, Affetme Esnekliği Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, affetme esnekliğinin özgecilik üzerindeki etkisinin belirlenmesi için yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinde; affetme esnekliği ölçeğinin tanıma boyutunun özgecilik ölçeğinin fiziksel güce dayalı yardım ve yakınlık duygusundan kaynaklanan yardım boyutlarını anlamlı düzeyde yordadığı, gönüllü faaliyetlere katılma, maddi yardım, travmatik durumlarda yapılan yardım, yaşlı/hastalara yapılan yardım ve eğitim sürecinde yardım boyutlarını yordamadığı görülmektedir. Affetme esnekliği ölçeğinin içselleştirme ve uygulama boyutlarının ise özgecilik ölçeğinin tüm alt boyutlarını anlamlı olarak yordadığı bulunmuştur.