Osmangazi Journal of Educational Research

Osmangazi Journal of Educational Research

A Comparative Study between 2009, 2013 and 2018 Lower-Secondary Mathematics Education Programmes on the Use of Material and Technology

Yazarlar: Tuba GOKCEK, Tuğba BARAN KAYA KAYA

Cilt 8 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 193 - 219

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Ortaokul matematik öğretim programı,Somut materyal kullanımı,Teknoloji kullanımı

Özet: Bu çalışmada 2009, 2013 ve 2018 yıllarındaki matematik öğretim programlarının öğretim materyalleri ve kullanılması önerilen öğretim teknolojileri açısından karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın dokümanlarını 2009, 2013 ve 2018 matematik dersi öğretim programları oluşturmaktadır. Bu programlara ait kazanımlar ve açıklamalar ele alınarak programlarda, hangi tür somut materyallere ve öğretim teknolojilerine ne kadar yer verildiği ele alınmıştır. Araştırmanın sonucuna göre kazanım sayısının fazla olması ve etkinlik örneklerinin de yer almasının etkisiyle 2009 matematik öğretim programında, diğer programlara kıyasla çok daha fazla materyale yer verildiği ve materyal çeşitliliğinin de fazla olduğunu söylemek mümkündür. 2013 ve 2018 programlarında ise sadece öğretmenin öğrencilere öğretmesi beklenen kazanımlara ve kısa açıklamalara yer verildiğinden, materyal ve teknoloji kullanımı konusuna çok daha az dikkat çekilmiştir. Dolayısıyla çoğu kazanımın nasıl öğretileceği tamamen öğretmenlere bırakıldığı gibi materyal ve teknoloji kullanımı da öğretmenlerin inisiyatifindedir. 2013 ve 2018 programlarında çoğunlukla noktalı, izometrik ve kareli kağıt gibi matematik öğretimine yardımcı kağıtlar daha sıklıkla yer alırken, 2009 programında bunların yanında büyüteç, oyun hamuru, ip, boncuk gibi günlük hayatın içindeki materyallerin ve yüzlük kartlar, geometri tahtası gibi matematik materyallerinin kullanımına da yer verilmiştir. Ayrıca 2009 programında yer alan kazanımların açıklamaları dikkate alındığında, 2013 ve 2018 öğretim programlarına göre dinamik geometri yazılımlarının kullanımı daha fazla önerilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayanarak gerek öğretim materyalleri ve teknolojilerinin kullanımının önerilme sıklığı, gerekse materyal ve teknoloji çeşitliliğine baktığımızda, üç öğretim programı arasında en eski olan 2009 matematik dersi öğretim programının diğer iki programa kıyasla daha ön plana çıktığını söylemek mümkündür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={A Comparative Study between 2009, 2013 and 2018 Lower-Secondary Mathematics Education Programmes on the Use of Material and Technology}, volume={8}, number={193–219}, publisher={Osmangazi Journal of Educational Research}, author={Tuba GOKCEK,Tuğba BARAN KAYA KAYA}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Tuba GOKCEK,Tuğba BARAN KAYA KAYA. (2021). A Comparative Study between 2009, 2013 and 2018 Lower-Secondary Mathematics Education Programmes on the Use of Material and Technology (Vol. 8). Vol. 8. Osmangazi Journal of Educational Research.
MLA
KOPYALA
Tuba GOKCEK,Tuğba BARAN KAYA KAYA. A Comparative Study between 2009, 2013 and 2018 Lower-Secondary Mathematics Education Programmes on the Use of Material and Technology. no. 193–219, Osmangazi Journal of Educational Research, 2021.