Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi

Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi

Toplum Sağlığının Geliştirilmesinde Okul Sağlığı Hemşireliği

Yazarlar: Esma AKGÜL, Ayşe ERGÜN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 141 - 153

Konular:Halk ve Çevre Sağlığı

Anahtar Kelimeler:Sağlığı geliştirme,Okul sağlığı,Okul sağlığı hemşiresi,Halk sağlığı

Özet: Halk sağlığı hemşireliğinin temel amaçlarından biri olan toplum sağlığını geliştirmede okullar anahtar rol oynamaktadır. Nüfusun göz ardı edilemez bir kısmını oluşturan çocuklar, aileleri ve okul personelini kapsaması nedeniyle okullarda yapılacak sağlığı geliştirme stratejileri mevcut ve gelecek toplumun sağlık düzeyini yükseltmede önemlidir. Halk sağlığı uygulamalarının temelinde yer alan sağlığı geliştirme faaliyetleri bir süreçtir ve bu süreçte okulda önleyici hizmetlerin sunumu sağlığı geliştirebilir. Okullarda sağlığı geliştirme faaliyetleri birincil, ikincil ve üçüncül önleme stratejileri uygulanarak gerçekleştirilir. Tüm bu faaliyetlerde yapılacak girişimler uzmanlaşmış okul hemşireleri ile mümkündür. Ülkemizde okul sağlığını geliştirmek için Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı arasında “Okul Sağlığı İş Birliği Protokolü” imzalanarak yürürlüğe konmuştur. Protokol ile okullarda sağlığı geliştirme doğrultusunda “İlk yardım eğitim projesi, ağız-diş sağlığı, sigara-alkol-madde bağımlılığını önleme programları, ergenlik dönemi değişim projesi (ERDEP), beyaz bayrak projesi, Avrupa’da sağlığı geliştiren okullar ağı projesi, okul hemşireleri tarafından yürütülen hijyen ve sağlıklı beslenmeye yönelik sağlık eğitimleri, boy-kilo ölçümleri, skolyoz taramaları gibi faaliyetler ülkemizde yapılmıştır. Ancak okullarda yeterince okul hemşirelerinin istihdam edilmemesi, mevcut okul hemşirelerinin ise sadece özel okullarda bulunması ve sayılarının yetersiz olması nedeniyle okullarda sağlığı geliştirme faaliyetleri sınırlı düzeyde gerçekleştirilebilmiştir. Bu makale mevcut okul sağlığı hemşirelerinin ve birinci basamakta çalışan hemşirelerin sağlığın geliştirilmesinde okul sağlığı hemşireliği uygulamalarının önemi konusunda farkındalığını artırmak için yazılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Toplum Sağlığının Geliştirilmesinde Okul Sağlığı Hemşireliği}, volume={3}, number={141–153}, publisher={Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi}, author={Esma AKGÜL,Ayşe ERGÜN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Esma AKGÜL,Ayşe ERGÜN. (2021). Toplum Sağlığının Geliştirilmesinde Okul Sağlığı Hemşireliği (Vol. 3). Vol. 3. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi.
MLA
KOPYALA
Esma AKGÜL,Ayşe ERGÜN. Toplum Sağlığının Geliştirilmesinde Okul Sağlığı Hemşireliği. no. 141–153, Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2021.