Hayvan Bilimi ve Ürünleri Dergisi
Yazarlar: Nuran TAPKI, İbrahim TAPKI, Erdal DAĞISTAN, Kübra SAPMAZ
Konular:Mühendislik, Ziraat
DOI:10.51970/jasp.878434
Anahtar Kelimeler:Hatay,Kalite,Sosyo-ekonomi,Marka
Özet: Bu çalışmanın amacı, Hatay İli İskenderun ilçesindeki tüketicilerin süt ve süt ürünleri satın alma davranışlarını ve tüketici tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Araştırmada 2020 yılında İskenderun ilçesinde tüketicilerle yapılan anketler çalışmanın ana materyalini oluşturmuştur. Çalışmada, tüketicilerin cinsiyet, yaş, eğitim ve aylık gelir düzeyi ile süt ve süt ürünleri satın alma tercihleri ortaya konmuştur. Verilerin analizinde ki-kare istatistiki testi kullanılmıştır. Tüketicilerin %62’si açık süt, %12’si pastörize süt ve %26’sı da paket (UHT) süt tercih etmektedir. Tüketicilerde eğitim düzeyi arttıkça süt ve süt ürünlerini market ve süpermarketlerden satın alma eğilimi artmaktadır. Tüketicilerin süt ve süt ürünleri tercihinde, hijyen, sütün sağlıklı olması, sütün fiyatı, son tüketim tarihi ve doktor tavsiyeleri etkili olmuştur. Tüketiciler süt ve süt ürünleri satın alırken, marka tercihinde kalitenin çok etkili olduğu gözlenmiştir. Araştırma sonuçları, süt ve süt ürünlerinin insan sağlığına olan katkısını artırmak için süt ve süt ürünleri üretiminde tüketici tercihlerinin dikkate alınması ve buna uygun politikaların geliştirilmesinin yararlı olacağını ortaya koymuştur.