Türkiye Medya Akademisi Dergisi

Türkiye Medya Akademisi Dergisi

Kültürlerarası Farklılıkların Ürün ve Markalar Açısından Değerlendirilmesi

Yazarlar: Melda Aslan

Cilt - , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 29-43

Konular:-

DOI:

Anahtar Kelimeler:Kültür,Kültürel değerler,Marka,Pazarlama,Glokal reklam

Özet: Küreselleşme ile birlikte uluslararası pazarlara yönelik olarak üretilen ürünler ve marka açısından ilgili pazarın kültürel değerlerinin dikkate alınması kaçınılmazdır. Aksi taktirde ilgili pazarın istek ve ihtiyaçlarına uygun olmayan bir üretim söz konusu olacaktır. Bir başka ifade ile ürünler pazara hitap etmeyecektir. Dolayısıyla farklı kültürlerde ticari faaliyet göstermek isteyen işletmeler, glokal reklam stratejisine başvurabilmektedir. Glokal reklamlar aracılığıyla işletmeler, faaliyet göstermek istediği ülkenin değer sistemi ve normlarına uyum sağlayarak ürün ve hizmetleri tanıtmaktadır. Bu çerçevede söz konusu çalışma, dil, din, değer, tutum ve inançlar ile beslenme tercihlerinin işletmenin uluslararası pazardaki başarısı açısından etkilerini açıklamaktadır. Çalışmada aynı zamanda Glokal reklamlar ve kültürel farklılıklar arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Kültürlerarası Farklılıkların Ürün ve Markalar Açısından Değerlendirilmesi}, number={29–43}, publisher={Türkiye Medya Akademisi Dergisi}, author={Melda Aslan}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Melda Aslan. (2021). Kültürlerarası Farklılıkların Ürün ve Markalar Açısından Değerlendirilmesi. Türkiye Medya Akademisi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Melda Aslan. Kültürlerarası Farklılıkların Ürün ve Markalar Açısından Değerlendirilmesi. no. 29–43, Türkiye Medya Akademisi Dergisi, 2021.