Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi

Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi

HEDONİK TÜKETİMİN PLANSIZ SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİNDE SOSYAL MEDYANIN ARACILIK ROLÜ /THE MEDIATION ROLE OF SOCIAL MEDIA ON THE EFFECT OF HEDONIC CONSUMPTION ON IMPULSE BUYING

Yazarlar: Mehmet YİĞİT, Asena Gizem YİĞİT

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Hedonik Tüketim,Plansız Satın Alma,Sosyal Medya

Özet: Tüketim eylemi genel olarak hedonik tüketim ve faydacı tüketim olarak sınıflandırılmaktadır. Faydacı tüketim eğilimi daha çok rasyonaliteyle ilişkilendirilirken, hedonik tüketim eğilimi daha çok anlık haz ile ilişkilendirilmektedir. Bu anlık hazzın, kişileri plansız satın alma davranışına ittiği literatürde geniş şekilde tartışılmış ve bu argümanı destekleyen pek çok sonuç ortaya konmuştur. Bu çalışmadaki amaç ise hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma davranışı üzerindeki etkisinde sosyal medya bağımlılığının aracılık etkisini sınamaktır. Çünkü sosyal medya hayatımızın büyük bir parçası halini almıştır. Bu nedenle de davranışlarımızı ve tüketim kararlarımızı da etkileyecek pek çok uyarana sosyal medya üzerinden maruz kalmaktayız. Bu çalışmada ilgili argümanı sınamak üzere 413 üniversite öğrencisinden, anket yoluyla bilgi toplanmıştır. Yapılan regresyon analizleri neticesinde sosyal medya bağımlılığının hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma davranışı üzerindeki etkisinde kısmi aracılık etkisine sahip olduğu bulgulanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={HEDONİK TÜKETİMİN PLANSIZ SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİNDE SOSYAL MEDYANIN ARACILIK ROLÜ /THE MEDIATION ROLE OF SOCIAL MEDIA ON THE EFFECT OF HEDONIC CONSUMPTION ON IMPULSE BUYING}, volume={1}, number={0}, publisher={Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi}, author={Mehmet YİĞİT, Asena Gizem YİĞİT}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Mehmet YİĞİT, Asena Gizem YİĞİT. (2019). HEDONİK TÜKETİMİN PLANSIZ SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİNDE SOSYAL MEDYANIN ARACILIK ROLÜ /THE MEDIATION ROLE OF SOCIAL MEDIA ON THE EFFECT OF HEDONIC CONSUMPTION ON IMPULSE BUYING (Vol. 1). Vol. 1. Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet YİĞİT, Asena Gizem YİĞİT. HEDONİK TÜKETİMİN PLANSIZ SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİNDE SOSYAL MEDYANIN ARACILIK ROLÜ /THE MEDIATION ROLE OF SOCIAL MEDIA ON THE EFFECT OF HEDONIC CONSUMPTION ON IMPULSE BUYING. no. 0, Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2019.