Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Ebru KORKMAZ, Tayfun TUTAK
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Gerçekçi Matematik Eğitimi,Başarı,Tutum
Özet: Çalışmanın amacı ortaokul 7.sınıf düzeyindeki Dönüşüm Geometrisi konusunun gerçekçi matematik eğitimine (GME) dayalı etkinliklerle işlenmesinin akademik başarıya ve matematik tutumuna etkisini incelemektir. Araştırmada, deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Hatay ili Antakya ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören toplam 41 öğrencidir. Deney ve kontrol gruplarını belirlemede öğrencilerin bir yıl önceki karne puanları belirleyici olmuştur. Dersler deney grubunda (DG) GME yaklaşımına yönelik hazırlanan etkinliklerle, kontrol grubunda (KG) ise MEB’in ortaokul matematik ders kitabındaki etkinliklerle şekillenmiştir. Öğrencilerin Dönüşüm Geometrisi konusuna dair akademik başarısı ‘’Matematik Başarı Testi’’, Matematik dersine ilişkin tutumları Üzel (2007) tarafından geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği’’ aracılığıyla elde edilmiştir. Uygulama öncesinde akademik başarı ve derse yönelik tutum açısından birbirine denk olan grupların uygulama sonrasında akademik başarı açısından DG lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluştuğu, buna karşın derse yönelik tutum açısından KG lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.