Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi

Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi

İçsel Pazarlama Faaliyetleri ile Satış Gücünün Performansı Arasındaki İlişki: Altın Mücevherat Sektörü Üzerine Bir Araştırma

Yazarlar: Ümit YILMAN, Fazilet Burcu ÇAM

Cilt 4 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 223 - 246

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Internal Marketing,Sales Force,Performance

Özet: On these days, world’s gold and jewelry importers, which make a lot sense in the financial way of economy have great importance life of persons in the society. Also we as persons of marketing world create high potential buying selling and exchanging or similar transactions of the economy. Increasing efficiency of sales force in the company will gather sustainable productivity and organizational strengthens. Although organizational power comes with financial liquidity, sales force has also vital part of in that side of the firm. Firms must precisely identify exact way selling ways for sales force. If internal marketing is managed with efficient methods, internal customers as firm’s own employees imply high potential power of personnel’s performance. As well as sales force performance produces expected results. In this paper, we as researcher have focused on the internal marketing effect on sales force performance in the sector of gold and jewelry. In the end of the paper and gathered and processed data, we have obtained that point, there is a positive relationship between internal marketing and sales force performance which is in a survey conducted on a total numbers of 114 sales person in the gold and jewelry sector, revealing that it has a positive effect on the researched and conducted tests and results for trust.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={İçsel Pazarlama Faaliyetleri ile Satış Gücünün Performansı Arasındaki İlişki: Altın Mücevherat Sektörü Üzerine Bir Araştırma}, volume={4}, number={223–246}, publisher={Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi}, author={Ümit YILMAN,Fazilet Burcu ÇAM}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ümit YILMAN,Fazilet Burcu ÇAM. (2020). İçsel Pazarlama Faaliyetleri ile Satış Gücünün Performansı Arasındaki İlişki: Altın Mücevherat Sektörü Üzerine Bir Araştırma (Vol. 4). Vol. 4. Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ümit YILMAN,Fazilet Burcu ÇAM. İçsel Pazarlama Faaliyetleri Ile Satış Gücünün Performansı Arasındaki İlişki: Altın Mücevherat Sektörü Üzerine Bir Araştırma. no. 223–246, Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi, 2020.