Journal of Continuous Vocational Education and Training

Journal of Continuous Vocational Education and Training

ALMANCA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yazarlar: Caner CERECİ, Cumali YEŞİL

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 51 - 62

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Sınıf yönetimi,Alman dili,Almanca öğretimi,Eğitim

Özet: Sınıf yönetimi, genel olarak, belirlenen eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi için planlama, örgütleme, uygulama ve değerlendirme işlevlerine ilişkin ilke, kavram, kuram, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli olarak uygulanması ile ilgili etkinliklerdir. Yabancı dil öğretiminde sınıf yönetimi içeriğin öğrencilere farklı gelmesi nedeniyle daha fazla önem kazanmaktadır. Ülkemizde isim olarak ikinci yabancı dil olarak ifade edilen Almanca dersi, çeşitli nedenlerle sınıf yönetimi açısından bazı sorunların yaşandığı bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Kamu okullarında görevli Almanca öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma deseninden yararlanılmıştır. Olgubilim deseniyle ve görüşme veri toplama aracı kullanılarak gerçekleştirilen çalışmaya, 2018-2019 eğitim öğretim yılında kamu okullarında görev yapan 21 Almanca öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerini belirlemek için araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Almanca dersinde sınıf yönetiminde en önemli sorunun öğrencilerin derse karşı ilgisiz ve ön yargılı olmasından kaynaklandığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetiminde yaşadıkları sorunları , dersi ilgi çekici hale getirerek ve Almanca dilinin yaygın kullanım alanlarından yararlanarak çözmeye çalıştıkları ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={ALMANCA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ}, volume={3}, number={51–62}, publisher={Journal of Continuous Vocational Education and Training}, author={Caner CERECİ,Cumali YEŞİL}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Caner CERECİ,Cumali YEŞİL. (2020). ALMANCA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (Vol. 3). Vol. 3. Journal of Continuous Vocational Education and Training.
MLA
KOPYALA
Caner CERECİ,Cumali YEŞİL. ALMANCA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. no. 51–62, Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2020.