Turizm Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Eda Rukiye DÖNBAK DÖNBAK
Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası
Anahtar Kelimeler:Destinasyo imajı,Seyahat acentesi,Tur programları
Özet: Tur operatörleri ve/veya seyahat acenteleri tarafından belirlenen gezi güzergahı, gezi sırasında yönetecekleri operasyonlar ile aktivitelerin ayrıntılarını içeren tur programlarının, potansiyel turistler için karar alma aşaması ve öncesi için birer bilgi kaynağı olması ve onların zihinlerinde bir destinasyon imajı oluşturması bakımından son derece önemli olduğu kabul edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, seyahat acentelerinin Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ ne yönelik destinasyon imajı algılarını ve önerme eğilimlerini, açıklamış oldukları tur programları kullanılarak ve nitel araştırma yöntemi türlerinden olan durum çalışması kapsamında ve bütüncül tek durum deseninde incelenmektir. Bu amaca uygun biçimde tur programını, gezinin başlangıç tarihinden sona ermesine kadar geçen süre içerisinde ayrıntılı biçimde web sitesinde yayınlayan on dört farklı seyahat acentesine ait on yedi farklı tur programı betimleyici içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda Güneydoğu Anadolu Bölgesi destinasyonunun acenteler tarafından kültür, gastronomi ve doğa turlarına uygun algılandığı ve önerildiği belirlenmiştir. Kültür, yeme, içme ve doğa aktiviteleri, seyahat acentelerinin destinasyon algısını şekillendiren destinasyona ait değişkenler olmuştur.