Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Berat DEMİRTAŞ, Nur Özge MENŞAN
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Üst Düzey Düşünme,Problem Çözmeye İlişkin İnanç,Sınıf Öğretmeni Adayları
Özet: Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının üst düzey düşünme becerileri ile problem çözmeye ilişkin inançları arasındaki ilişkininin incelenmesidir. Bu amaç doğrulusunda çalışma ilişkisel tarama yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışma grubunu Eskişehir’de yer alan üniversitelerin birinde sınıf eğitimi alanında öğrenim gören 287 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler “Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnanç Ölçeği “ve “Üst Düzey Düşünme Becerileri Ölçeği” ölçekleri ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimleyici analizler ile parametrik analizler olan bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi testi (ANOVA), Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmeni adaylarının üst düzey düşünme becerileri ile problem çözmeye ilişkin inançları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca üst düzey düşünme becerileri, problem çözmeye ilişkin inancın %8’ini açıklamaktadır.