Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi

Öğretmen yenilikçiliğini etkileyen faktörler

Yazarlar: Belgin TURA, Sait AKBAŞLI

Cilt 2 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 15 - 28

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Yenilikçilik,Yenilikçi Davranış,Demografik Faktörler,Bireysel Faktörler,Örgütsel Faktörler

Özet: Eğitim sisteminde ortaya çıkan yenilikçi fikir ve uygulamalar, öğrenim sürecinde öğrencilerin bilgi, beceri ve yeteneklerini; bilişsel ve bireysel niteliklere dönüştürebilmeleri ve yenilikçi mesleki faaliyetler içerisinde kullanabilmelerini sağlamak üzere bireysel odaklı bir yönelim ve çeşitlilik sunmaktadır. Öğretmenler, yenilikçi öğretim yaklaşımlarını uygulayarak, öğrencilere ve onların yaratıcı potansiyellerine fayda sağlayabilecek yeni yöntemler, araçlar ve içerikler sunmakta ve yaratıcı öğrenme süreçlerini gerçekleştirmektedirler. Öğretmenler eğitimin kalitesini artırmada merkezi bir öneme sahip olduklarından, onların yenilikçi düşünce ve öğretim uygulamaları, 21. yüzyılda eğitimin hassas bir konusu haline gelmektedir. Ancak öğretmenlerin yenilikçilik becerilerinin ortaya çıkarılması sürecinde muhtelif faktörlerin etkili olduğu genel bir kanı olarak kabul edilmekte ve çeşitli araştırmalar tarafından da desteklenmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, öğretmenlerin yenilikçi davranışlarının hangi faktörlerden etkilendiğini ortaya koymak ve bu faktörlerin hangi etkileri ortaya çıkarabileceğini belirlemektir. Araştırma, tarama deseninde gerçekleştirilmiş olup, konu ile ilgili alanyazın ve araştırmalar ile mevzuat, belge ve diğer dokümanlar özenli bir şekilde toparlanıp tasnif edilerek analiz sürecinden geçirilmiştir. Araştırmada, yenilikçi öğretmen davranışları üzerinde en sık çalışılan faktörler; demografik, bireysel ve örgütsel faktörler başlığı altında ele alınmış ve her bir faktörün öğretmen yenilikçiliği üzerindeki etkisinin yönü, ilgili araştırmaların bulguları doğrultusunda açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında açıklanan faktörlerin, öğretmenlerin yenilikçi davranışlarının geliştirilmesinde, okul yönetimi ve paydaşlarına fikir verebileceğine inanılmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmen yenilikçiliğini etkileyen faktörler}, volume={2}, number={15–28}, publisher={Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi}, author={Belgin TURA,Sait AKBAŞLI}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Belgin TURA,Sait AKBAŞLI. (2021). Öğretmen yenilikçiliğini etkileyen faktörler (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Belgin TURA,Sait AKBAŞLI. Öğretmen Yenilikçiliğini Etkileyen Faktörler. no. 15–28, Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 2021.