Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi

Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi

TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ

Yazarlar: Mehmet EMEN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 66 - 82

Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

Anahtar Kelimeler:Turizm Pazarlaması,Turizm Talebi,Seyahat Motifleri,Yabancı Turist,Istanbul

Özet: ÖZET Bu çalışmanın amacı, turizm pazarlaması bağlamında İstanbul’a gelen yabancı turist profilini tespit etmek, turistlerin seyahat motiflerini etkileyen etmenleri ortaya çıkarmak, durum tespiti yapmak ve bu destinasyonun daha iyi pazarlanması için uygulanacak pazarlama stratejilerini belirleyecek verileri toplamaya yardımcı olmaktır. Bu çalışmada anket yöntemi ile 588 yabancı turist hakkında veri toplanmıştır. Psikolojik, ekonomik, sosyal ve diğer faktörlerin (reklam ve tanıtım), turistlerin seyahat etme kararları üzerinde etkili oldukları görülmektedir. Araştırmanın sonucuna göre demografik değişkenlerin seyahat etme üzerinde etkili oldukları tespit edilmiş ve İstanbul’a gelen turistlerin büyük bir kısmı tatil amacıyla geldikleri anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Turizm Pazarlaması, Turizm Talebi, Seyahat Motifleri, Yabancı Turist, İstanbul  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ}, volume={3}, number={2}, publisher={Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi}, author={Mehmet EMEN}, year={2019}, pages={66–82} }
APA
KOPYALA
Mehmet EMEN. (2019). TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ (Vol. 3, pp. 66–82). Vol. 3, pp. 66–82. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet EMEN. TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ. no. 2, Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 66–82.