Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Mehmet EMEN
Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Anahtar Kelimeler:Turizm Pazarlaması,Turizm Talebi,Seyahat Motifleri,Yabancı Turist,Istanbul
Özet: ÖZET Bu çalışmanın amacı, turizm pazarlaması bağlamında İstanbul’a gelen yabancı turist profilini tespit etmek, turistlerin seyahat motiflerini etkileyen etmenleri ortaya çıkarmak, durum tespiti yapmak ve bu destinasyonun daha iyi pazarlanması için uygulanacak pazarlama stratejilerini belirleyecek verileri toplamaya yardımcı olmaktır. Bu çalışmada anket yöntemi ile 588 yabancı turist hakkında veri toplanmıştır. Psikolojik, ekonomik, sosyal ve diğer faktörlerin (reklam ve tanıtım), turistlerin seyahat etme kararları üzerinde etkili oldukları görülmektedir. Araştırmanın sonucuna göre demografik değişkenlerin seyahat etme üzerinde etkili oldukları tespit edilmiş ve İstanbul’a gelen turistlerin büyük bir kısmı tatil amacıyla geldikleri anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Turizm Pazarlaması, Turizm Talebi, Seyahat Motifleri, Yabancı Turist, İstanbul
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.