Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Süleyman Akkaş
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Özel eğitim,OÇEM,Iş doyumu
Özet: Bu çalışmanın amacı İzmir ilinde Millî Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı okullarda özel eğitim ve OÇEM (Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi) sınıflarında görev yapan öğretmenlerin iş doyumu düzeylerini belirlemek ve bunun çeşitli faktörler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Bu çalışma betimsel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın verileri Kuzgun, Sevim ve Hamamcı (2005) tarafından geliştirilen “Mesleki Doyum Ölçeği” kullanılarak 2013-2014 eğitim-öğretim yılında İzmir ili merkez ilçelerinde özel eğitim ve OÇEM sınıflarında görev yapan 100 öğretmenden toplanmıştır. Veriler SPSS 17 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, özel eğitim ve OÇEM öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin oldukça yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin onların cinsiyetlerine ve eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği; ancak okutmakta oldukları sınıf türü, mesleki kıdemleri, mezun oldukları program ve özel eğitim / OÇEM sınıfında çalışma nedenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmaktadır. Elde edilen bulgular alan yazın doğrultusunda tartışılarak öneriler sunulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.