Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Özcan Erkan AKGÜN, Murat TOPAL, İbrahim DUMAN
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Eğitim amaçlı internet kullanımı,Öz-yeterlik,Öğretmen,Ölçek
Özet: Bu çalışma lise öğretmenlerin eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik inançları düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde öncelikle alanyazın taranarak bir madde havuzu oluşturulmuştur. Ardından hazırlanan form kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşüne sunulmuş ve görüşlere dayalı olarak revize edilmiştir. Revize edilen taslak form 254 lise öğretmenine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği keşfedici faktör analizi ve ölçüt geçerliği ile incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre ölçek tek faktörden ve 26 maddeden oluşmaktadır. Ölçekten toplanan verilerin, Şahin (2009) tarafından geliştirilen “Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanımı Ölçeği aracılığıyla toplanan veriler ile ilişkisine bakılmıştır. Pearson korelasyon katsayısı kullanılarak yapılan analizde orta düzeyde doğrusal ve anlamlı bir ilişki olduğunu (.66) görülmüştür. Ölçeğin güvenirliği için hesaplanan Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı .97 olarak bulunmuşturÖlçeğin psikometrik özellikleri metinde sunulmuştur. Öğretmenlerin eğitimde internet kullanımına yönelik öz-yeterliklerinin incelenmesine ve geliştirilmesine yönelik eğitimlerde ve bilimsel çalışmalarda ölçeğin kullanılması umulmaktadır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.