Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Said TAŞ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:İnovasyon,Eğitim,Küresel inovasyon endeksi
Özet: ÖZET Bu çalışmada inovasyon, eğitim ve ülkemizin küresel inovasyon endeksindeki yeri hakkında bilgiler verilecektir. İnovasyon, tam olarak yenilik kelimesinin karşılığını vermese de bir yenilik sürecidir. Ama her yenilik inovasyon değildir. İnovasyonda önemli olan, ekonomik ya da toplumsal bir yarar sağlamasıdır. İnovasyon sadece teknolojik ve ürünlerde yaşanan bir süreç olarak algılanmamalıdır. İnovasyon toplumun birçok alanında çeşitli türlerde gerçekleşebilen bir süreçtir. Birçok ülke inovasyon sürecini başarıyla gerçekleştirerek hem ekonomik hem de toplumsal yarara dönüştürmüşlerdir. Bu süreçte dünyada yaşanan gelişmeleri gören, risk alabilen, yaratıcı, sorgulayıcı, iletişim kurabilen, işbirlikçi ve üretken bireylere ihtiyaç vardır. Bu da ancak eğitim de yapılacak yeniliklerle gerçekleşebilir. Bu dönüşümde ülkenin, Küresel İnovasyon Endeksindeki (KİE) yerinin bilinmesi çok önemlidir. Çünkü küresel İnovasyon endeksi, bir ülkenin inovasyon ile ilgili politika ve uygulamaları aracılığıyla güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymaya yönelik tasarlanmakta, hem inovasyonu ölçme yollarını geliştirme hem de inovasyonu anlamaya odaklanmaktadır. KİE inovasyon unsurlarının, sürekli değerlendirildiği bir ortam yaratmada yardımcı olmaktadır. Bu, her yıl 120-141 ülke ekonomisini içeren, detaylı bir metrik araçtır. Bu araç dünya nüfusunun % 95,1’ini ve dünyadaki GSYİH’nın % 98,6’sını temsil etmektedir. 2016 yılı Küresel İnovasyon Endeksi raporuna göre, 138 ülke içinde 39,03 puanla 42. sırada yer alan Ülkemiz, 127 ülkenin incelendiği 2017 raporunda ise 38,9 puan ile 43. sıraya gerilediği görülmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.