Ulusal Kinesyoloji Dergisi
Yazarlar: Gökhan ARIKAN, Murat ŞAHBUDAK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Sözel,Görsel,Öğrenme Stili,Spor,Eğitim.
Özet: Öğrenme stilleri, bireyin doğuştan sahip olduğu ve başarıyı etkileyen belirgin bir faktördür. Bütün öğrencilere uyacak bir öğrenme stili yoktur. Ancak öğrencilerin öğrenme stilleri bilindiğinde; kullanılabilecek öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, gerekli öğretim materyalleri daha kolay bir şekilde seçilebilecek, öğrencilerin ilgileri doğrultusunda bir öğretim yapılabilecektir. Bu çalışmada Güneydoğu Anadolu bölgesinde yer alan beden eğitimi ve spor yüksekokulu antrenörlük eğitimi, spor yöneticiliği ve beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 284 erkek, 218 kadın toplam 502 öğrenci katılmıştır. Araştırmada kullanılan sözel veya görsel baskın öğrenme stilini belirlemek amacıyla geliştirilen bu ölçek Childers, Houston ve Heckler (1985) tarafından geliştirilen bu ölçek daha sonra Akgün ve ark. (2014) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. Öğrencilerin baskın olunan öğrenme stilinin cinsiyetlere göre, görsel ve sözel öğrenme stillerin açısından kadınlar lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Katılımcıların yaş, spor türü, bölüm, sınıf değişkenleri açısından anlamlı fark bulunmamıştır. Ancak öğrencilerin aldıkları aritmetik puan ortalamaları açısından incelendiği zaman bu değişkeler için daha yüksek ortalama puan aldıkları görülmüştür. Bu araştırma sonuçlarına göre, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin; öğretmen, antrenör ve spor yöneticisi adaylarının baskın olarak görsel öğrenme stillerine sahip oldukları görülmüştür.